Segala puji-pujian khususnya bagi Allah dan salam untuk junjungan Besar Nabi kita Sayyidina Muhammad s.a.w ,ahli-ahli keluarga dan sahabat-sahabat baginda yang telah di redai oleh Allah s.w.t sekaliannya.

Saya memanjat kesyukuran kepada Allah s.w.t kerana dengan nikmat akal dan kesihatan yang telah dianugerahkan dapat kita bersama-sama berkongsi pendapat dan berbincang mengenai tajwid dan hukum-hukum tajwid yang telah di agar oleh ustaz Hj Abu Bakar di kelasnya  di Bukit Aman. 

Saya berharap dengan adanya Blog ini dapatlah kita mengulangkaji dan berbincang secara lebih baik dan tidak berseorangan di samping tegur-menegur seteruissnya dapatlah kitya memahami ilmu Tajwid dan seterusnya dapat membaca al-Quran dengan baik. Apa yang baik adalah kunia Allah dan segala kelemahan pada Blog ini  sudilah kiranya para sahabat membuat teguran agar dapat di perbaiki dari masa ke semasa.

Wassalam,




This entry was posted on 08:59 and is filed under , . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

8 comments:

    nafie said...

    Tuan..ada tak fota Tuan Guru Hj Abu Bakar Idris?..saya menyertai kelas Tajwid di Masjid Negara pada !986-1990.
    email saya : hanafi_y@yahoo.com

    Terima Kasih.

  1. ... on 5 January 2016 at 04:57  
  2. Unknown said...

    As salam Tuan, mcm mana nak dpt buku nota ustaz Hj Abu Bakar.. .atau no contact Ustaz Hj Abu Bakar

  3. ... on 9 September 2018 at 18:29  
  4. Unknown said...

    Assalamualaiku. Buku panduan membaca alquran dan tape/cd ada dijual dimana. Saya nak beli melalyi cash atau melalui pos, jika tuan/ada maklumat tolong kongsi.

  5. ... on 19 July 2019 at 15:24  
  6. Unknown said...

    Email saya sabariyahlebaishafii@gmail.com

  7. ... on 19 July 2019 at 15:26  
  8. zu said...

    Assalamualaiku. Buku panduan membaca alquran dan tape/cd ada dijual dimana. Saya nak beli melalyi cash atau melalui pos, jika tuan/ada maklumat tolong kongsi. Email saya mrzukyn@yahoo.com.my

  9. ... on 27 March 2020 at 05:02  
  10. Anak Solomak Pahang said...

    Saya pnh ikut kelas ustaz ini tahun 85 di masjid negara tak abis sbb berpindah.masih adakah ustaz Abubakar?

    Saya beli buku dan set keset pengajian beliau. Sekarang 2020 dah tak guna keset lagi.

    Hj Nasaruddin
    Seremban
    tiadat@gmail.com

  11. ... on 21 April 2020 at 19:28  
  12. Anak Solomak Pahang said...

    Saya pnh beli set pengajian keset dan buku beliau..masa dulu tak byk pengajian begini. Skrg dah ada cara online.

  13. ... on 21 April 2020 at 19:31  
  14. zu said...

    tiada ke mana2 syarikat yg buat cd panduan tajwid mengantikan kaset tersebut tuan hj nasa, klu ada saya nak beli

  15. ... on 21 April 2020 at 20:57